RSS

Interrail Nedir?Ne degildir ? Sık Sorulanlar

22 Eki

20131022-050837.jpg

Selamlar arkadaşlar.

Bu yazımda naçizane interrail ile ilgili sıkça sorulan sorulara ve cevaplarına değineceğim.

S1- Interrail ile ilgili güncel bilgileri görebileceğim, bu konuda tecrübeli kişilere soru sorabileceğim bir internet sitesi var mıdır?
C1- Bu iş için en iyi adres à https://www.facebook.com/groups/interrail.turkiye/
Acil sorulara ve vize konusunda artik uzman olmus kisilere ulasabileceginiz güncel site ,ortam.

S2- Interrail nedir? Ne değildir? Ne işime yarar?
C2- Interrail, biletin geçerlilik tarihi boyunca Avrupa’ daki bütün 2. sınıf trenlere ek bir ücret ödemek zorunda olmaksızın binmeni sağlayan bir tren biletidir. Interrail pass adıyla satılan bu biletin değişik kategorileri bulunmaktadır. Planına en uygun bileti seçmen gereksiz yere fazladan para ödemeni engeller. Interrail, bir gezi turu ya da bir organizasyon değildir. Sirkeci’ den kalkıp Avrupa’ yı gezip tekrar geri dönen bir tren hiç değildir. Sadece bir tren biletidir. İstanbul’ daki “aylık akbil”in “Avrupa Tren Bileti” versiyonudur.
Biletler
10/5
15 sürekli
22/10
22 sürekli
30 sürekli diye kategorilere ayrilmaktadir.
10/5 acilimi = Senin sectigin birbirini takip eden 10 gun icinde 5 gün kullanabilecegin ,o 5 gün icinde sinirsiz sekilde kullanacagin bilet seklidir.Ornegin ; 1-10 ekim arasinda 5 gun kullanim gibi.
15 sürekli acilimi =15 gun surekli kullanim
22/10 acilimi= 10/5 in acilimi gibi birbirini takip eden 22 gun icinde 10 gun icinde biletin kullanim seklidir
22 surekli acilimi = 22 gun surekli kullanmak
30 gun surekli acilimi =30 gun biletin surekli kullanimi.

Bilet Fiyatlari

20131126-175821.jpg

26 yas alti olanlar icin gecerli bölüm ‘ 2.Genç Mevki ‘ yazan bölümdür.Fiyatlar €’dur .

S3- Ben de alabilir miyim?
C3- Evet abicim/ablacım niye alamayasın? Ha eğer 26 yaşını doldurduysan biraz daha pahalı alırsın o kadar.Biraz daha pahali dedigimiz sey yine de normal biletlerden cok cok ucuzdur sadece 26 yas altina gore pahali almaktasin.
S4- İyi hoş da hangi ülkelerde geçerli bu bilet?
C4- Buyur bakalım, seç-beğen-gez: Almanya, Avusturya, Belçika, Bosna-Hersek, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Hırvatistan, Hollanda, İngiltere, İrlanda Cumhuriyeti, İspanya, İsveç, İsviçre, İtalya, Karadağ, Lüksemburg, Macaristan, Makedonya Cumhuriyeti, Norveç, Polonya, Portekiz, Romanya, Sırbistan, Slovakya, Slovenya, Türkiye, Yunanistan.

S5- O-Hoo bir sürü de ülke varmış. Şimdi bunların hepsine ayrı ayrı vize mi almak lazım gelir?
C5- Hayır. Gezeceğin ülkelerin büyük kısmı Schengen Vizesi’ ne tabii. Bu nedenle seyahat süreni kapsayan süreli bir Schengen Vizesi alman yeterli ancak Schengen alanı dışında bir ülkeye ( Örn: İngiltere ) gideceksen o ülkenin de vizesini alman gerekir.28 ülkede kullanilmaktadir.

Vize hakkında ayrıntılı bilgi için à https://www.facebook.com/groups/interrail.turkiye/doc/10151926533300839/
https://www.facebook.com/groups/interrail.turkiye/doc/10151926537115839/
https://plansizgezgin.wordpress.com/2013/06/27/adim-adim-italya-vizesi/

S6- Peki yeşil pasaport olursa?
C6- Onları dövüyoruz biz .Ne vize ne birsey atla ucaga git,seyahat plani tercihtir zorunluluk degildir.

S7- Kalacağımız otelleri kim ayarlıyor?
C7- İkinci sorunun cevabında da belirttiğim gibi interrail pass sadece bir tren biletidir ve gezin ile ilgili tüm ayarlamalar senin sorumluluğundadır.

S8- Peki otel rezervasyonlarımı nasıl yapıcam?
C8- Öncelikle şunu söylemeliyim ki interrail seyahati yapanların pek azı otelde kalırlar. Genelde bir odada 8-10 kişinin kaldığı hostel denilen yerlerde veya gerçekten yerlerde yatarlar. Sokakta, tren garında ya da hostelde kalıp kalmamak senin tercihin. Hostel rezervasyonu yapmak için aşağıdaki siteleri kullanabilirsin:

http://www.hostelbookers.com
http://www.hostelworld.com
http://www.booking.com

daha bir çok hostel arama sitesi mevcut ama bu üçü işini görecektir.

Eğer hostelde değil de dışarıda kalmak istiyorsa à https://www.facebook.com/groups/interrail.turkiye/doc/10151926511705839/

https://plansizgezgin.wordpress.com/2013/09/05/interrail-tren-garlari/

S9- Bizim mahalleden bir arkadaş var onu götüreyim mi yanımda?
C9- Götürme. Eğer yalnızlık fobin yoksa kimseyi götürme. Beni dinle sen. Yalnız git ki gerçekten özgür olasın.

S10- Abi o kadar çok ülke var ki hepsini gezmek istiyorum ama buna ömür yetmez. Benim ise sadece üç haftam var. Nasıl seçim yapıcam da plan program hazırlicam?
C10- Bunun için kendine şu soruyu sormalısın: Ben Avrupa’ ya niye gidiyorum? Bulunduğum yerden farklı olan ne var orada? Eğer cevabın tarih ise ayrı bir rota, yok gece hayatı ise ayrı bir rota çizmen gerekir. Tabi seçenekler bunlarla sınırlı da değil…
(Fotograflarini gordugunuz rotalari maps.google.com’dan yapiyorsunuz )

S11- Peki ne kadar para lazım olur bana?
C11- Para konusu rotaya gore ,gün sayisina gore ve en onemlisi kisisel zevklere gore degisir.Kimse senin ne kadar para harcayacağını bilemez ancak fikir vermesi açısından şu yazıyı okumanı öneririm . à htps://www.facebook.com/groups/interrail.turkiye/10151973803905839/

S12- Her şey tamam sayılır ama şu tren işi pek alengirliymiş ya. Bütün trenlere binemiyor muymuşuz?
C12- Bütün trenlere binebilirsiniz ama 2. sınıf haricinde olanlara ek ücret ödemeniz gerekiyor.bu kolay ve onemsiz bir ayrinti aslinda.

S13- Peki tren seferlerini nereden görüyoruz? TCDD’ nin sitesinden mi? Ek ücretler falan nasıl oluyor? Offff..
C13- Abovv sen şurayı bir okuyuver à https://www.facebook.com/groups/interrail.turkiye/10151830507050839/
Orayi okumayi usendiysen(oku ama) dbahn.de diye bir site ve Iphone Railplanner applicationlari kusursuz calismaktadir.
S14- Vizemi aldım, biletler hazır, plan program yapıldı, parayı da denkleştirdik. Sıra şimdi çanta hazırlamaya geldi. Yanımda neler götürmem gerektiğini bilmiyorum ve bütün evi çantaya sıkıştırasım geliyor.
C14- Yanına mümkün olduğunca az eşya al. Sakın 10 t-shirt, 5 pantolon, 3 çift ayakkabı falan götürme. Yoksa o çanta sana inanılmaz eziyet verir. Genel olarak ihtiyaç duyabileceğin şeyler şunlar à https://www.facebook.com/groups/interrail.turkiye/10151575044280839/
https://plansizgezgin.wordpress.com/2013/07/21/interrai-ihtiyac-listesi/

S15- Bileti önceden alirsam ne gibi bir faydasi olur ?
C15-Bileti once almanin hic bir artisi yokturdur.Gidecegin gun de alsan 2 ay önce de alsan fiyatlar aynidir.(Fiyatlar € üzerinedir)

S16- Son olarak daha farklı ya da ayrıntılı bilgi almak için nereleri okumamı önerirsiniz?
C16- Interrail Türkiye Facebook Grubu’ nda yüklü olan dosyalar kısmını incelemeni kesinlikle tavsiye ederim. Hepsi el emeği göz nuru. Buyurun buradan à https://www.facebook.com/groups/interrail.turkiye/files/

Tesekkurler Marcocugum.

Reklamlar
 
5 Yorum

Yazan: Ekim 22, 2013 in plansizgezgin, İnterrail

 

Etiketler: , , , ,

5 responses to “Interrail Nedir?Ne degildir ? Sık Sorulanlar

  1. Kübra

    Eylül 14, 2014 at 6:26 am

    Merhaba bişey sormak istiyorum 22 de 10 gün yani şöyle yapılabiliyor mu?
    22 günün ilk beş gününü gezerek ispanyaya giderek kullandım. Son beş günündede gezerek türkiyeye dönerek kullandım. Bu olur mu

     
    • bestamikose

      Eylül 14, 2014 at 5:18 pm

      olur tabii ki

       
  2. Mustafa Erdem Kafalı

    Mayıs 5, 2015 at 5:10 pm

    o değil de adamın dibisiniz

     
    • bestamikose

      Mayıs 5, 2015 at 9:04 pm

      eyvallahlar 🙂

       
 
%d blogcu bunu beğendi: