RSS

Harçsiz Pasaport

30 May

•••••••••••••••••••••••••••

El emegi göz nuru bloğumuzu ŞURAYA taşıdık. Artık Interrail yazılarının güncel halini plansizgezgin.net ‘den paylaşacağım. Harcsiz Pasaport yazisinin guncel hali de yeni blogda. 

•••••••••••••••••••
Tüm üniversite ogrencilerinin (lisans,onlisans,yuksek lisans ya da mezun olup uzaktan egitimle ayni universitede devam eden ogrenciler ) kültürel ya da egitim yoluyla alma hakki olan fakat üniversitelerin vermemekte direndigi ‘harcsiz pasaport’u yillardir duymama ragmen hic denememistim.
Varolan pasaportumu uzatmak isterken arkadas ortaminda boyle birsey tekrar konusulunca denemek istedim ,sizlere de yardimci olmasi amaciyla adim adim anlatmaya calisacagim.
Oncelikle bu iş şaşirtici derece de basitmiş.Üniversiteden üniversiteye basitligi degişsede(İstanbul Universitesi en suratasiz, zor ,meşhur öğrenci işlerine sahiptir kiyasi ona gore yapin )
iki adamin bakmadan imzaladiklari kagitlarla işim halloldu.

1.Adim: Ogrenci islerine gidiyorsunuz,interrail ya da dil vs(artik ne bahane buluyorsaniz) gostermelik bir agiz yoklamasi yapiyoruz.Size soylenen (yine universiteye gore degistigi soyleniyor ) muhtemelen bir egitim vasitasiyla gitmenizin ,belgelenmesi istenecek.

2.Adim : En onemli adim burasi ,bir tanidik vasitasiyla fotograftakine benzer bir davet buluyorsunuz.Ben ingiltere’de ki arkadasim vasitasiyla basit bir sekilde aldim,bunu Turkiye‘de ki dil okullarindan da alabiliyormussunuz bazisi para istiyor bazisi istemiyormus.Bu daveti mail-pdf yoluyla- ekiyle aldigimi da belirteyim.

20130530-123055.jpg

mailin ciktisini aldiktan sonra 3.adima geciyoruz.

3.Adim : Belgemizi ogrenci islerine goturuyoruz ,orada bir a4 kagidina ogrenci isleri danismaninin soyledigi sekliyle dilekci yaziyoruz.(şu,şu okuldan şu şu tarihte şuraya dil egitimine gidecegimden dolayi) gibi sacma bir dilekce yaziyoruz ve gidip dekana onaylatiyoruz,sn.dekan’nin ne olduguna bile bakmadan onayladigi kagidimizi ogrenci islerine tekrar goturdukten sonra beklemeye geciyoruz.

4.Adim :Ogrenci islerinde kafa bir danismana denk gelirseniz 1 gunde aksi halde uc gun gibi bir sure bekledikten sonra cevabinizi soyle bir kagitla aliyorunuz.

20130530-130311.jpg

5.Adim: Bu kagidi elimize aldiktan sonra ,once ogrenci islerindeki memura ve okula tesekkur ediyor isimize bakiyoruz.(Cevizlibag ‘da ki vergi dairesi Vatan Caddesi’ne taşinmistir.Metroyla FATİH-EMNİYET duraginda indiginizde karsiniza cikmaktadir.)
Vergi dairesine gidiyoruz, girişte sağ tarafta vezne var ,yapmaniz gereken oraya gitmek ama 300kisilik siralarda beklemeyin diye size ibretlik bir yol söyleyecegim.
-1 saatten fazla bekledim ,hala sirada 160kisi varken kafam dank etti dedim bir vergi dairesine gideyim ,rica edeyim alti ustu bir kaşe basacaklar beklemeyeyim dedim.Önce Rami Vergi Dairesi’ne ciktim,sorumlu memur izinli olunca Bayrampasa Vergi Daireside ki guzel hanim ablamiz ,sana kisa yol soyleyeyim boşa bekleme dedi. Hay allah razi olsun diyerek kisa yolu anlatayim;

Giriş katta YEDİTEPE VERASET BİRİMİ diye bir bolum var,giris katta hemen solda,oraya giriyorsunuz tapu-iskan bölümüne gidiyorsunuz ve durumu anlatiyorsunuz.Adam elinde hazir ,beni bekliyormus gibi ,aldi kagitlarimi,fotokoposini cekti, kaşeyi basti.TC kimlik ve İSİM-SOYİSİM i ben yazdiktan sonra iste o herkesin bekledigi an’a geldik.1yillik mi 2 yillik mi yazacak derken ,bir emrah bakisi attigim halde ,guzel kardesim 2 yazinca kiziyorlar bize, seneye bir daha gelsin ,almasi kolaymis zaten diyorlar deyince ,kiramayip 1 yilliga razi bir sekilde onaylatmak için yan taraftaki mudure gittim ve onaylattim.şoyle bir onay;

20130530-131625.jpg

bu işlemi yaptiktan sonra bankaya gidip 72TL harc parasini yatirip,pasaport icin emniyete gidiyor ve 1 hafta sonra pasaportunuzu aliyorsunuz.Bunun disinda hic bir işlem yapmadim,umarim sizde alabilirsiniz.

20130613-215921.jpg

Onemli Noktalari Toparlamak Gerekirse;

  1. * Bir okuldan-kurstan davet aliyorsunuz.
  2. *Vergi dairesi Cevizlibag’da degil Vatan Caddesinde.
  3. *YEDİTEPE VERASET’i unutmuyoruz.
  4. *Her ihtimale karşi İskan’daki abiyle iyi geciniyoruz.


sorulariniz olursa ,buradan yardimci olmaya çalisirim.

 
37 Yorum

Yazan: Mayıs 30, 2013 in plansizgezgin, İnterrail

 

Etiketler: , , ,

37 responses to “Harçsiz Pasaport

  1. L'ombelico del mondo

    Mart 10, 2014 at 2:45 am

    hocam merhaba. şu daveti tam olarak nereden bulabileceğimizi çözemedim

     
    • bestamikose

      Mart 10, 2014 at 2:46 am

      dil okullarindan temin edebilirsin ama bunun icin biraz aglamak gerekiyor.

       
  2. İbrahim

    Haziran 18, 2014 at 5:45 pm

    Çok teşekkürler , aşırı derecede basit bir dil pratik yapılacaklar tarifi sade bir anlatım .

     
  3. busraydgn

    Ağustos 26, 2014 at 1:23 pm

    heyo ! bugun yazının cıktısını aldım herseyı hallettım ve sonuc olarak harcsız pasaport almaya hak kazandım yihu tesekkurler (:

     
  4. gamze

    Ekim 5, 2014 at 11:27 am

    İyi günler. Peki bu pasaportun öğrenci pasaportu olmasının herhangi bir kısıtlayıcı yanı var mı? Yanı ben interrail yapsam senin ki öğrenci pasaportu sen gelme filan demezler değil mi?

     
    • bestamikose

      Ekim 5, 2014 at 11:35 pm

      demezler tabii ki 🙂

       
  5. ismail

    Aralık 16, 2014 at 12:39 pm

    istanbul üniversitesinde okuyorum yazıyı oradan alsam ama vergi dairesi işini başka şehirden yapmak mumkun oluyor mu acaba 🙂 yazı için çok sağolun

     
    • bestamikose

      Aralık 16, 2014 at 5:54 pm

      olur hocam

       
  6. Kezban

    Ocak 13, 2015 at 7:51 am

    Davet mektubunun doğruluğunu kontrol ediyorlar mı peki?

     
  7. Faruk Cem

    Şubat 15, 2015 at 6:36 pm

    şuanda erasmus yapan bir arkadaşımızla beraber yazın kursa gidecekmişiz gibi erasmus yapan arkadaşımızın dilinden davet yazsak olur mu ?

     
    • bestamikose

      Şubat 15, 2015 at 8:07 pm

      olur da gerek yok

       
  8. erdem

    Mart 22, 2015 at 6:10 pm

    Başlık harçsız pasaport ama içerikte bankaya 72 tl harç parası yatıyor demişsiniz biraz kafam karıştı biz mi yatıyoruz yoksa onlar mı 😀
    teşekkür ederim

     
  9. Cagrihan

    Mart 31, 2015 at 8:33 pm

    Merhaba, verdikleri pasaportta ogrenci pasaportu olduguna dair bir seyler yaziyor mu? Yoksa bordo renkli umumi pasaport mu? Bir de ayri soru: vizeyi pasaportun temdit suresinden uzun verebiliyorlar mi?

     
    • bestamikose

      Nisan 2, 2015 at 5:29 pm

      Normal bordo pasaporttan farki yok.
      verirler

       
  10. Berkan

    Nisan 1, 2015 at 10:58 am

    Peki bu davet mektubundaki davet eden ülke önemlimi mesela ingiltereden davet mektubu gösterdik ama başka ülkeye gidicez

     
  11. canberk

    Nisan 9, 2015 at 4:40 pm

    Bu pasaportun Vize işlemlerinde kolaylaştırıcı etkisi var mı peki ?

     
  12. gk

    Nisan 13, 2015 at 7:04 am

    Merhaba, davetiyeyi alip pasaportu çıkarttıktan sonra o ülkeye gitmesek davetli oldugumuz kurs konferans her neyse gitmesek sonradan sıkıntı çıkabilir mi?

     
    • zurna

      Nisan 17, 2015 at 10:32 am

      Hicbir sikinti yok. O sadece okul izin versin diye. Dilerseniz davet kagidini kendiniz de cikaeabilirsiniz yazicidan. Ben marmara da okuyorum. 2 defa bu sekilde pasaport aldim ve y.disina gittim. Hicbir sorun yok. Maliyeden de onayi alirsaniz bir sikinti kalmiyor

       
  13. asli

    Nisan 23, 2015 at 10:13 am

    Bu davet sadece ogrenci islerini ikna etmek icin midir interraile gidiyorum diye ikna edebilirsek olur mu

     
  14. melike

    Nisan 29, 2015 at 9:29 am

    Okuldan aldigimiz bi belgeyle davet mektubu olmaksizin basvurabiliyormusuz biz. Turistik/kulturel diye belirterek.

    Ama o belgede gidilecek olan ulke/sehir diye bir soru var. Bunlari kesin belirtmem gerekir mi? 5 ulkeyi birden yazarsam sorun olusabilir gibi geldi..

     
    • bestamikose

      Nisan 29, 2015 at 9:30 am

      yaziyi tekrar okuyunuz.

       
  15. Nazif

    Mayıs 25, 2015 at 10:41 am

    adam sistemde açık bulmuş ya la 😀

    bestami ben anadolu üni açıköğretim okuyorum. ben nasıl yapacam? bildiğin gibi dekana gidip imza almam birazcık zor da 🙂 yardımcı olursan sevinirim 🙂

     
  16. Ethics

    Mayıs 25, 2015 at 11:28 am

    Peki bu yaptığınız ne kadar ahlaki???

     
  17. Mustafa

    Mayıs 29, 2015 at 5:38 pm

    Peki elimizde hali hazırda pasaport varsa bu işlemi sadece pasaportun süresi için yapabilir miyiz? Pasaport bordo süresi doldu şuan

     
    • bestamikose

      Haziran 2, 2015 at 12:54 am

      yapamazsin genj alman lazim

       
  18. ss

    Haziran 11, 2015 at 1:04 pm

    benim aklıma şu soru takıldı; pasaportu davetiye aldığımız ülkeden başka bir ülkeye gitmek için kullanmak istediğimizde sorun olur mu, yani sen buraya izin istemişsin ama gitmemişsin derler mi?

     
  19. Celal

    Haziran 25, 2015 at 2:28 pm

    vergi dairesine giderken sadece okuldan alınan belgeyle mi gidicez ekstra bir şey gerekiyor mu ? ayrıyetten aynı yerde bulunan(fatih te ) emniyete mi gidiyoruz yoksa nerde oturuyorsak oraya bağlı olan emniyete gidip (Şişli emniyet müdürlüğü , beyoğlu emniyet müdürlüğü ) randevu falan mı alıyoruz

     
    • bestamikose

      Haziran 26, 2015 at 3:02 pm

      ekstra yok.
      birine git iste emniyetin

       
 
